Muffinki kawowo – migdałowe z bananowym nadzieniem – zamiast filiżanki kawy ;)


 

Nie wiem czy u Was też działa taka zależność.. ale ja zauważyłam na własnym przypadku że jak się bardzo staram i robię ściśle krok po kroku wedle przepisu to nigdy nie wyjdzie mi  tak jakbym tego chciała, a jak coś zrobię coś na szybko .. składniki dorzucę na oko, na wyczucie ..  to przepis okazuje się być mistrzowski..

Tak też było z tymi muffinkami.. Przygotowałam je na szybko bo goście mieli przyjść, całe przygotowanie zajęło mi w sumie ok. 5 min. a przepis był tworzony na zasadzie tego, co miałam pod ręką,  i okazał się strzałem w dziesiątkę..

Pobudzające, bo kawowe … odżywcze bo z migdałami… słodkie bo z nadzieniem bananowym i polewą czekoladową .. mocno czekoladowe bo z dużą ilością kakao .. 


Składniki na 14 sztuk a może nawet więcej bo moje muffiny były ogromne:

składniki mokre:
– 2 jajka
– 150 ml oleju

– 300 ml maślanki albo kefiru

składniki suche:
 – 250 g mąki 
– 5 czubatych łyżek kakao ciemnego
– 2 łyżeczki proszku do pieczenia
– 5 czubatych łyżeczek kawy rozpuszczalnej
–  75 g cukru trzcinowego

– 75 g cukru kryształu
– szczypta soli

– 50 g migdałów pokrojonych na grubsze kawałki (1 migdał na 3 części)


nadzienie:
– 1 banan pokrojony w plasterki o szer. ok. 1 cm.

dekoracja:
 - 14 migdałów oparzonych i obranych z skórki do dekoracji

– czekolada mleczna i biała roztopiona w kąpieli wodnej

W dwóch  osobnych miskach łączymy składniki suche i mokre. Potem do suchych wlewamy zawartość miski z składnikami mokrymi czyli olej wymieszany z maślanką i jajkami, całą zawartość mieszamy (ale nie długo, mogą być grudki).

Do formy na muffinki nakładamy łyżkę powstałego ciasta, na to ciasto kładziemy plaster banana i znów przykrywamy łyżką ciasta. 

Wstawić do rozgrzanego  piekarnika w temp. 180 0C  i pieczemy przez ok. 20-25 minut. Po wyjęciu z pieca formę z muffinkami  zostawić na na kracie ok. 5 – 10  minut, następnie muffinki wyciągamy z formy i zostawiamy do ostygnięcia.

Migdały do dekoracji zalewamy wrzącą wodą i zostawiamy na ok 2-3 min., następnie obieramy ze skórki.

Ostygnięte muffinki polewamy roztopionymi czekoladami i na wierzch kładziemy obrany migdał.. Zostawiamy w chłodnym miejscu do zastygnięcia czekolady i następnie delektujemy się wspaniałymi delicjami.. 

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.